آزاد، ن؛ و کاظمی، ر. (1396). نقش خودکارآمدی والدینی، رضایت زناشویی و شیوههای فرزندپروری والدین در پیشبینی مشکلات رفتاری کودکان.
کنفرانس بین المللی روانشناسی، مشاوره، تعلیم و تربیت. https://civilica.com/doc/734399
ابارشی،
زهره؛
طهماسیان،
کارینه؛
مظاهری،
محمدعلی
و
پناغی،
لیلی، تأثیر
آموزشی
ارتقای
روانی
اجتماعی
کودک
از
طریق
بهبود
تعامل
مادر
کودک
بر
خود
–
برنامه اثرمندی
والدگری
و
رابطه
مادر
و
کودک
زیر
سه
سال.
فصلنامه
علمی-
پژوهشی در سلامت روانشناختی، 1388، سال 3، شماره 3، صفحات 58-49.
http://rph.khu.ac.ir/article-1-115-fa.html
بهادری خسروشاهی، ج. (1396). رابطه خودکارآمدی والدینی و خودبخشایشگری با تعامل مادر-کودک در مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی
. کودکان استثنایی، (8)2: 36-26.
https://www.sid.ir/paper/262569/fa
چوبفروش
زاده، آ. شاهچراغی، م؛ و متقی، ش. (1398). بررسی نقش واسطهای ناگویی هیجانی در رابطه بین الگوی ارتباطی خانواده و ویژگیهای شخصیتی با اعتیاد به اینترنت در نوجوانان. پیشرفتهای نوین در روانشناسی.
علوم تربیتی و آموزش و پرورش، (2)19: 115-133.
https://civilica.com/doc/1353062
خداپناهی، محمدکریم؛ قنبری، سعید؛ نادعلی، حسین و سیدموسوی، پریسا سادات، کیفیت روابط مادر-کودک و نشانگان اضطرابی در کودکان پیش دبستانی، مجله روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، پاییز 1391، دوره 9، شماره 33، 13-5.
طالعی، ع. طهماسیان، ک؛ و وفائی، ن. (1390). اثربخشی آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر خوداثرمندی والدینی مادران
. خانواده پژوهی، 7(27): 323-311.
https://civilica.com/doc/1273686
عابدی
شاپورآبادی،
ثریا؛
پورمحمدرضایی
تجریشی،
معصومه؛
محمدخانی،
پروانه
و
فرضی، مرجان، اثربخشی
برنامه
گروهی
والدگری
مثبت
بر
رابطه
مادر-
کودک
در کودکان
با
اختلال
بیش
فعالی/ نارسایی
توجه،
روان
شناسی
بالینی، 1391، دوره 4، شماره 3، 73-63.
https://civilica.com/doc/1261700
عظیمیفر، شیرین؛ جزایری، رضوان السادات؛ فاتحی زاده، مریم السادات و عابدی، احمد. (1396). همسنجی تأثیر آموزش مدیریت والدین و آموزش فرزندپروری با روش درمانگری متمرکز بر پذیرش و تعهد در رابطه مادر- کودک مادران کودکان دچار مشکلات رفتاری برونی سازی شده، مشاوره و روان درمانی خانواده. 7، 2، 122-97.
https://civilica.com/doc/1300977
فعال، ف؛ و فتح، نجمه. (1397).
پیشبینی اضطراب کودکان براساس سبکهای دلبستگی و ناگویی خلقی مادران.
همایش ملی روانشناسی و سلامت با محوریت خانواده و زندگی. https://civilica.com/doc/86969
قدمپور، ع. ا. یوسفوند، م؛ و رجبی، ه. (1397). نقش خوشبینیتحصیلی، باور فراشناختی، تنظیم شناختی هیجان در پیشبینی خودناتوانسازی تحصیلی.
مطالعات روانشناسی تربیتی، 15(30):240-207.
[Doi:
10.22111/jeps.2018.3621]
کدیور، ج و حسنی، پ. (1392). تعیین و روایی نسخه فارسی پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظمجویی هیجان. فصلنامه اندازهگیری تربیتی. 14، 146-111.
https://civilica.com/doc/723168/
محمدی مصیری، فرهاد. شفیعی فرد، ی. داوری، مژده؛ و بشارت، م. ع. (1391). نقش خودمهارگری، کیفیت رابطه با والدین و محیط مدرسه در سلامت روانی و رفتارهای ضداجتماعی نوجوانان. روانشناسی تحولی: روان شناسان ایرانی، 8(32):404-397.
هاشمی گل مهر، م. (1393). والدگری: بکارگیری اصول علمی روانشناسی در تربیت فرزندان. نشر تزکیه، چاپ اول.
Abareshi, Z., Tahmasian, K., Mazaheri, M. A. & Panaghi, L. (2009).The Impact of Psychosocial Child Development Training Program, Done through Improvement of Mother-Child Interaction, on Parental Self-Efficacy and Relationship between Mother and Child under Three, Quarterly journal of research in psychological health. 3, 3, 49-58. (Persian)
http://rph.khu.ac.ir/article-1-115-fa.html
Abedi-Shapourabadi, A. M.A., Pourmohamadreza-Tajrishi, M. Ph.D., Mohamadkhani, P. Ph.D., Farzi, M. M.A. (2012).Effectiveness of Group Training Positive Parenting Program (Triple-P) on Parent-Child Relationship in Children with Attention Deficit/ Hyperactivity Disorders, Journal of Clinical Psychology. 3, 4, 63-73. (Persian)
https://civilica.com/doc/1261700
Azad, N. & Kazemi, R. (2016). The role of Parental Self-Efficacy, marital satisfaction, and parents' parenting methods in predicting children's behavioral problems, International Conference on Psychology, Counseling, Education. 1-12. (Persian)
https://civilica.com/doc/734399
Azimifar S, Jazayeri R, Fatehizade M, Abedi A. (2018).The comparing the effects of parent management training and acceptance and commitment based parenting training on mother-child relationship among mothers who have children with externalizing behavior problems. Fam Counsel Psychother. 7(2):99-122. (Persian)
https://civilica.com/doc/1300977
Bahadorikhosroshahi, J. (2016). Communication Parental Self-Efficacy and Self Forgiveness with Mother-Child Interaction in Mothers of Children with Mental Retardation. Journal of Empowerment of exceptional children, 8,2, 26-36. (Persian)
https://www.sid.ir/paper/262569/fa
Brassell, A. Rosenberg, E. Parent, J. Rough. J, Fondacaro, K. & Seehuus, M. (2016). Parent's psychological flexibility: Associations with parenting and child psychosocial well-being
. Journal of Contextual Behavioral Science, 5(2): 111-120.
[Doi:10.1016/j.jcbs.2016.03.001]
Chobfroshzadeh, A., Shahcheraghi, M. & Motaghi, Sh. (2019). The mediating role of Alexithymia in the relationship between family communication pattern and personality traits with Internet addiction in adolescents. Monthly New Developments in Psychology, Educational Sciences and Education, 2,19, 115-133. (Persian)
http://noo.rs/60SB0JR_JONAP-2-19_012
Driscoll, K., Pianta, R.C. (2011). Mother’s and father’s perceptions of conflict and closeness in parent- child relationships during early chilhood.
Journal of early chilhood and infant psychology,2011, 7, pp1-18.
https://www.proquest.com/docview/1461360050
Faal, F. & Fath, N. (2018). Prediction of children's anxiety based on mothers' attachment styles and dyslexia, National conference of psychology and health focusing on family and healthy life, 1-13. (Persian)
https://civilica.com/doc/869691 PHFHL01_066
Ghadampour, A., Yosofvand, M., & Rajabi, H. (2018). The role of Educational optimism, Metacognitive beliefs, Cognitive Emotion Regulation in predicting academic self-handicapping, Educational psychology studies, 15, 30, 207-260. (Persian)
https://jeps.usb.ac.ir/article_3621_55636c38cdb736d7bf9b1fc7ba5fa28c.pdf
Gratz, K. L. & Roemer, L. (2004). Multidimensional assessment of emotion regulation and dysregulation: Development, factor structure, and initial validation of the difficulties in emotion regulation scale
. Journal of psychopathology and behavioral assessment,
26(1): 41-54.
[Doi:10.1023/B:JOBA.0000007455.08539.94]
Gross, J. J. & John, O. P. (2003). Individual differences in two emotion regulation processes: Implications for affect, relationships, and well-being
. Journal of Personality and Social Psychology, 85: 348–362.
https://psycnet.apa.org/record/2003-05897-016
Hashemi-Golmehr, M. (2013). Parenting: applying the scientific principles of psychology in raising children. First Edition, Publisher: Tazkiyeh. (Persian)
[Doi:10.1016/j.ridd.2021.103922]
Jones, T. L. & Prinz, R. J. (2005). Potential roles of parental self-efficacy in parent and child adjustment: A review.
Clinical psychology review,
25(3): 341-363.
[Doi:10.1016/j.cpr.2004.12.004]
Khodapanahi, M, K., Ghanbari, S., Nadali, H., Seyed Mousavi, P. ().Quality of Mother–Child Relationships and Anxiety Syndrome in Preschoolers, Developmental Pschology: Iranian Psychologists. 9, 33, 5-13. (Persian)
https://civilica.com/doc/1319591
Mattila, A. K, Salminen, J. K. Nummi, T. & Joukamma, M. (2006). Age is strongly associated with alexithymia in the general population
. Journal of Psychosomatic Research, 61(5): 629–635.
[Doi:10.1016/j.jpsychores.2006.04.013]
McCurdy, B. (2020). Hope, "The effect of parent anxiety and emotion regulation on parenting behaviors”. Graduate theses and dissertations.
Mohammadi Masiri, F., Shafiee Fard., Y., Davari., M., & Besharat., M. A. (2012). The Role of Self-Control, Quality of Relationship with Parents and School Environment in the Mental Health and Antisocial Behavior of Adolescents, Developmental Psychology: Iranian Psychologists, 8, 32, 397-404. (Persian)
https://jip.stb.iau.ir/article_512249.html
Pennell, C. Whittingham, K. Boyd, R. Sanders, M. & Colditz, P. (2012). Prematurity and parental self-efficacy: The preterm parenting & self-efficacy checklist
. Infant Behavior and Development, 35(4): 678-688.
[Doi:10.1016/j.infbeh.2012.07.009]
Riahi, F. Golzari, M. & Mootabi F. (2020). The Relationship between Emotion Regulation and Marital Satisfaction using the Actor-Partner Independence Model.
Psychiatry and Clinical Psychology, 26(1), 44-47.
[Doi:10.32598/ijpcp.26.1.3038.1]
Rieffe, C. Meerum Terwogt, M. Petrides, K.V. Cowan, R. Miers, A.C. & Tolland, A. (2007). Psychometric properties of the Emotion Awareness Questionnaire for Children
. Personality and Individual Differences, 43: 95–105.
[Doi:10.1016/j.paid.2006.11.015]
Sagui-Henson, S. Armstrong, L.M. Mitchell, A.D. Basquin, C. & Levens, S. (2020). The Effects of Parental Emotion Regulation Ability on Parenting Self-Efficacy and Child Diet.
Child and Family Studies, 29(4).
[Doi:10.1007/s10826-020-01745-x]
Talei, A, Tahmasian, K., & Vafai. (2011). Effectiveness of Positive Parenting Program Training on Mothers’ Parental Self-Efficacy, Journal of Family Research,7, 3, 311-323. (Persian)
https://civilica.com/doc/1273686