Document Type : Original Article
Authors
1 Ph.D student, Department of Psychology and Education of Exceptional Children, Faculty of Psychology and Education, University of Tehran, Tehran, Iran
2 PhD student in psychology and education of exceptional children, Faculty of Psychology and Educational Sciences, University of Tehran, Kish Campus Iran
3 Master's degree, Psychology and Education of Exceptional Children, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Research Sciences, Tehran, Iran
Abstract
Highlights
افروز، غلامعلی؛ بساطی، عرفان؛ قاسم زاده، سوگند؛ یاقوتی، فرشته (1401). اثربخشی بسته افزایش مهارت پیشان بر رفتارهای اجتماعی شایسته کودکان دارای اختلال طیف اتیسم،پنجمین همایش بین المللی روان شناسی تربیتی: مداخلات روانی-تربیتی،تهران https://civilica.com/doc/1538391
بساطی، عرفان؛ رنجبر، سروش؛ یحیی زاده ملک خیلی، کوثر و مختاری، ساجده(1401). بررسی اثربخشی بسته افزایش مهارت پیشان بر ارتقای نظریه ذهن در کودکان دارای اختلال طیف اتیسم، اولین همایش ملی روان شناسی خانواده و کودک،کرمانشاه
https://civilica.com/doc/1441381
بساطی، عرفان و رنجبر، سروش(1400). بررسی اثر بخشی بسته افزایش مهارت پیشان بر ارتقای مهارت برقراری تعامل اجتماعی متقابل در کودکان با اختلال طیف اتیسم،دومین کنفرانس ملی کودکان استثنایی (کودکان با نیازهای ویژه) از منظر روانشناسی تربیتی، علوم شناختی و آسیب شناختی،اهواز
https://civilica.com/doc/1524556/
توکلی، محمدعلی؛ بقولی، حسین؛ قامت بلند، حمیدرضا؛ بوالهری، جعفر و بیرشک، بهروز. (1397). هنجاریابی فرم زمینه یابی مقیاس رفتار انطباقی واینلند در ایران. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)، 5(4)، 27-36.
http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1786-fa.html
یاقوتی، فرشته؛ حسن زاده، سعید؛ غلامعلی لواسانی، مسعود و قاسم زاده، سوگند (1398). اثربخشی استفاده از روش های مبتنی بر تصویر در ارتقای مهارت های ارتباطی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم،همایش خانواده، اختلال اتیسم و چالش های همراه،تهران https://civilica.com/doc/918910
یاقوتی، فرشته؛ حسن زاده، سعید؛ غلامعلی لواسانی، مسعود و قاسم زاده، سوگند. (1397). طراحی، ساخت و اثربخشی برنامۀ پویانمایی اجتماعی بر مهارتهای ارتباطی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم. توانمندسازی کودکان استثنایی, 9(2), 111-122. [Doi:10.22034/CECIRANJ.2018.77400 ]
Afrooz, G, A., Basati, E., Ghasemzadeh, S., Yaghoti, F.(1401) The effective ness of the pishan skill enhancement package on appropriate social behaviors of children with autism spectrum disorder, the fifth international conference of educational psychology: psycho-educational interventions https://civilica.com/doc/1538391
Agbaria, Q. (2020). Predictors of Personal and Social Adjustment among Israeli-Palestinian Teenagers. Child Indicators Research, 13(3), 917-933. [Doi:10.1007/s12187-019-09661-3]
Basati, E., Ranjbar, S., Yahyazadeh M, K., and Mokhtari, S. (1401) Investigating the effectiveness of the pishan skill enhancement package on the promotion of theory of mind in children with autism spectrum disorders, the first national conference of family and child psychology, Kermanshah. https://civilica.com/doc/1524556/
Basatsi, E and Ranjbar, S. (1400) Evaluating the effectiveness of pishan skills enhancement package on improving mutual social interaction skills in children with autism spectrum disorder, the second national conference of exceptional children (children with special needs) from the perspective of educational psychology, cognitive sciences and Pathology, Ahvaz https://civilica.com/doc/1441381
Kellems, R. O., Charlton, C. T., Kversøy, K. S., & Gyori, M. (). , . (2020). Kellems, R. O., Charlton, C. T., Kversøy, K. S., & Gyori, M. (2020). Exploring the Use of Virtual Characters (Avatars), Live Animation, and Augmented Reality to Teach Social Skills to Individuals with Autism. Multimodal Technol. Interact., 4, 48. . Multimodal Technol. Interact, 4, (.3), 48. https://www.mdpi.com/794452
Ozerk, K. O., Gül, S. Z, Tracey. ( 2021). Developing Social Skills and Social Competence in Children with Autism. International Electronic Journal of Elementary Education., 13((3)), 341-363. [Doi:10.26822/iejee.2021.195]
Pisula, E., Pudło, M., Słowińska, M., Kawa, R., Strząska, M., Banasiak, A., & Wolańczyk, T. (2017). Behavioral and emotional problems in high-functioning girls and boys with autism spectrum disorders: Parents’ reports and adolescents’ self-reports. Autism, 21(6), 738-748. [Doi:10.1177/1362361316675119]
Rosello B, B. C., Baixauli I, García R, Miranda A. (2020). Theory of Mind Profiles in Children With Autism Spectrum Disorder: Adaptive/Social Skills and Pragmatic Competence. Front Psychol. [Doi:10.3389/fpsyg.2020.567401]
Silveira-Zaldivara, T., Özerk, G., & Özerk, K. (2021). Developing Social Skills and Social Competence in Children with Autism. lnternational Electronic Journal of Elementary Education, 13(3), 341_363. https://www.semanticscholar.org/reader/0b445e06abfb1e407b178fa2e142754c2cebe841
Tavakkoli, m. a., Baghooli, h., Ghamat Boland, h. r., Bolhari, j., & Birashk, b. (2000). Standardizing Vineland Adaptive Behavior Scale Among Iranian Population [Original Research]. Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology, 5(4), 27-37. http://ijpcp.iums.ac.ir/article-1-1786-fa.html
Srivastava, P. S. (2018 ). Social adjustment problems of school going academic achievers. International Journal of Academic Research and Development,, 3(1), 164-166. https://api.semanticscholar.org/CorpusID:216983849
Yaghoti, F., Hasanzadeh, S., Gholamali Lavasani, M., & Ghasemzadeh, S. (2017). Designing, development and effectiveness of social animation program on communication and social skills of children with autism spectrum disorder. Empowering Exceptional Children, 9(2)111-122. [Doi:10.22034/CECIRANJ.2018.77400]
Yaghoti, F,. Hassanzadeh, S,. Lavasani,G, M and Qasimzadeh, S. (2018). The effectiveness of using image-based methods in improving communication and social skills of children with autism spectrum disorder, family conference, autism disorder and related challenges, Tehranhttps https://civilica.com/doc/918910
Keywords