اسماعیلی نسب، مریم.، علیزاده، حمید.، احدی، حسن.، دلاور، علی و اسکندری، حسین. (1390). مقایسه اثربخشی دو روش آموزش والدین با رویکرد آدلر- درایکورس و بارکلی بر بهبود مولفه های محیط خانواده در خانواده های دارای فرزندان با اختلال سلوک، مجله مطالعات روان شناسی بالینی، 43-70.
https://jcps.atu.ac.ir/article_2075.html.
پرند (1396)، آموزش کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی راهبردها و چالش ها، نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 114.
خلقی, ز., آقایی, ا., & فرهادی, ه. (2020). اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلر-درایکورس بر مهارتهای عصب روانشناختی و رفتار اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه و بیشفعالی. فصلنامه روان شناسی تحلیلی شناختی، 11 (41)، 13-1. [Doi:
20.1001.1.28222476.1399.11.41.1.5]
دهقان زاده، حجت؛ رستگارپور، حسن و دهقانزاده، حسین، (1394)، اثربخشی الگوی طراحی آموزشی چهار مولفهای مبتنی بر چند رسانهای در یادگیری موضوعات پیچیده، فصلنامه علمی- پژوهشی فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، شماره 5، 45-60.
https://www.sid.ir/paper/175345/fa
دهقان نژاد، ربابه و نادی، مرتضی (1396)، تاثیر آموزش رفتاری به والدین بر کیفیت زندگی والدین و کاهش علایم کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی،ششمین کنگره انجمن روانشناسی ایران،تهران،
https://civilica.com/doc/732524
صادقی، عباس؛ زینعلی، شینا؛ و فروغی، زهرا. (1397) تأثیر آموزش مهارتهای شناختی بر کنشهای اجرایی و تواناییهای شناختی کودکان دارای اختلال یادگیری. مجله ناتوانیهای یادگیری، شماره 8، 57-38. [Doi: 10.22098/jld.2019.756]
عبدالمحمدی، کریم؛ علیزاده، حمید؛ غدیری، فرهاد؛ طیب لی، معصومه؛ و فتحی، آیتاله. (1396)، بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه درجهبندی رفتاری کارکردهای اجرایی در کودکان 3 تا 71 سال. فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 8، 151-135. [
Doi:10.22054/jem.2018.24457.1596]
عزیزیان، اسدزاده، علیزاده، درتاج و سعدیپور،(1396)، طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز. راهبردهای شناختی در یادگیری، 5، 138-113. [Doi: 10.22084/j.psychogy.2017.10458.1340]
علیزاده، حمید (1383). آلفرد آدلر: گسترده نظریه شخصیت و روان درمانی. تهران: دانژه
علیزاده، حمید و سجادی، حبیبه سادات (1397). فرزند پروری دموکراتیک. تهران: دانژه
قاسم تبار, سید امیر, دانشمند, بدرالسادات, حسینی, فاطمه السادات, & نجارپوریان, علی. (1401). اثربخشی آموزش انضباط مثبت با رویکرد آدلر- درایکورس بر استرس والدگری مادران دانشآموزان با ناتوانیهای خاص یادگیری.
دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 23 (2)، 194-180. [
Doi:10.30486/jsrp.2020.1874445.1964]
کاپلان، سادوک، (2013)، خلاصه روانپزشکی و علوم رفتاری، جلد سوم، ترجمه فرزین رضایی، تهران: ارجمند.
کاپلان، سادوک، (2015)، خلاصه روانپزشکی و علوم رفتاری، جلد سوم، ترجمه فرزین رضایی، تهران: ارجمند.
هاشمی ملکشاه، شهناز؛ علیزاده، حمید؛ پزشک، شهلا و سهیلی، فریبا، (1395)، اثربخشی آموزش والدین با رویکرد آدلری بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بش فعالی، فصلنامه تازه های علوم شناختی، 18 (4).
http://icssjournal.ir/article-1-522-fa.html
Barkley, R. A. (2006). Attention-deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatment. (3rh ed). New York: Guilford Press.
[Doi:10.1177/019874299401900205]
Barkley, R. A., Edw .(2006). Diagnostic Interview, Behavior Rating Scales, and the Medical Examination. In R. A. Barkley. Attention-deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatment. (3rh ed,. pp, 337-368). New York: Guilford Press
. [Doi:
10.1002/ajmg.b.30326]
DreiKurs,R .(2018). The challenges of parenthood. New York: hawthome Books Inc.
Fooladvand, M., Nadi, M. A., Abedi, A., & Sajjadian, I. (2021). Parenting styles for children with oppositional defiant disorder: Scope review.
Journal of Education and Health Promotion,
10. [Doi:
10.4103/jehp.jehp_566_19]
Kerns, K.A., Eso, K., & Thomson, J. (2019). "Investigation of a direct intervention for improving attention in young children with ADHD". Developmental Neuropsychology, 16, 273-295.
[Doi:10.1207/S15326942DN1602_9]
Rostami, S., Toozandehjani, H., & Nejat, H. (2019). The Comparison of the Effectiveness of Parent-Child Interaction Training and Adler-Dreikur Parenting Training on Children’s Clinical Syndrome.
Salamat Ijtimai (Community Health),
6(4), 415-425.
[Doi:10.22037/ch.v6i4.25341]